logo

Sevgili dostlar!

Kuran Meallerini okurken metinle bağlantısını kurduğumda genel olarak “yine ne saçmaladılar” duygusunda oluyorum. Daha önce paylaştığım prensipler ışığında asla gözardı edilmemesi gereken bir meal keşfettim: “Hakkı Yılmaz Meali”. Ancak bu meal kendi konsepti içerisinde nuzul sırasını takip etmek suretiyle “necm” esası üzerine düzenlenmiş. Karşılaştırma yaparken zorlandığım için çeviriyi “mushaf sırasına” göre düzenlemeye çalıştım. Benimle aynı zorluğu çekmeyesiniz diye de paylaşıyorum. Mealin sahibine sonsuz teşekkürlerimle;

 Asıl sitesini incelemek ve mealin orjinal halini indirmek için ziyaret ediniz…

 

1 ve 074 FATİHA VE MÜDDESSİR SURESİ

002. BAKARA SURESİ

003. ALİ İMRAN SURESİ

004 ve 099 NİSA VE ZİLZAL SURESİ

005. MAİDE SURESİ

006. ENAM SURESİ

007. ARAF SURESİ

008. ENFAL SURESİ

009. TEVBE SURESİ

010. YUNUS SURESİ

011. HUD SURESİ

012. YUSUF SURESİ

013. RAD SURESİ

014. İBRAHİM SURESİ

015. HİCR SURESİ

016. NAHL SURESİ

017. İSRA SURESİ

018. KEHF SURESİ

019. MERYEM SURESİ

020. TAHA SURESİ

021. ENBİYA SURESİ

022. HAC SURESİ

023. MÜMİNUN SURESİ

024. NUR SURESİ

025. FURKAN SURESİ

026. ŞUARA SURESİ

027. NEML SURESİ

028. KASAS SURESİ -İsra 1. ayet-

029. ANKEBUT SURESİ

030. RUM SURESİ

031. LOKMAN SURESİ

032. SECDE SURESİ

033. AHZAP SURESİ

034. SEBE BURESİ

035. FATIR SURESİ

036. YA SİN SURESİ

037. SAFFAT SURESİ

038. SAD SURESİ

039. ZÜMER SURESİ

040. MÜMİN SURESİ

041. FUSSİLET SURESİ

042. ŞURA SURESİ

043. ZUHRUF SURESİ

044. DUHAN SURESİ

045. CASİYE SURESİ

046. AHKAF SURESİ

047. MUHMMED SURESİ

048. FETİH SURESİ

049. HUCURAT SURESİ

050. KAF SURESİ

051. ZARİYAT SURESİ

052. TUR SURESİ

053. NECM SURESİ

054. KAMER SURESİ

055. RAHMAN SURESİ

056. VAKIA SURESİ

057. HADİD SURESİ

058. MÜCADELE SURESİ

059. HAŞR SURESİ

060. MÜMTEHİNE SURESİ

061. SAFF SURESİ

062. CUMA SURESİ

063. MÜNAFİKUN SURESİ

064. TEGABUN SURESİ

065. TALAK SURESİ

066. TAHRİM SURESİ

067. MÜLK SURESİ

068. KALEM SURESİ

069. HAKKA SURESİ

070. MEARİC SURESİ

071. NUH SURESİ

072. CİN SURESİ

073. MÜZZEMMİL SURESİ

075. KIYAMET SURESİ

076. İNSAN SURESİ

077. MÜRSELAT SURESİ

078. NEBE SURESİ

079. NAZİAT SURESİ

080. ABESE SURESİ

081. TEKVİR SURESİ

082 VE 084. İNFİTAR VE İNŞİKAK SURESİ

083. MUTAFFİFİN SURESİ

085. BÜRUC SURESİ

086. TARIK SURESİ

087. ALA SURESİ

088. GAŞİYE SURESİ

089. FECR SURESİ

090. BELED SURESİ

091. ŞEMS SURESİ

092. LEYL SURESİ

093 VE 094. DUHA VE İNŞİRAH SURESİ

095. TİN SURESİ

096. ALAK SURESİ

097. KADR SURESİ

098. BEYYİNE SURESİ

100. ADİYAT SURESİ

101. KARİA SURESİ 

102. TEKASÜR SURESİ

103. ASR SURESİ

104. HÜMEZE SURESİ

105. FİL SURESİ

106. KUREYŞ SURESİ

107. MAUN SURESİ

108. KEVSER SURESİ

109. KAFİRUN SURESİ

110. NASR SURESİ

111. TEBBET SURESİ

112. İHLAS SURESİ

113. FELAK SURESİ

114. NAS SURESİ

Bir cevap »

  1. İlginç… Keşke bu ve benzeri okumalarda hangi arapça sözlük/sözlüklerin esas alindigina dair bilgi verilse. Zira çok uçuk anlamlar var. Üstelik bu duruma yönelik tenkitler bulunuyor…

  2. Öncelikle şu hususu belirtmeliyim; ben bu meali naçizane paylaşırken esas alınması gereken bir meal olarak paylaşmadım. Necm esasına göre düzenlendiğinden dolayı ayet meallerini karşılaştırırken kolaylık olsun diye mushaf sırasına göre düzenleyerek paylaştım. Kuranı öğretecek olan “Rahman”dır. (Rahman suresinin ilk ayetleri) Hakkı Yılmaz ya da eleştiri mahiyetinde paylaştığın şekliyle Abdülaziz Bayındır değil. Zümer Suresinin (39. Sure) 18. ayetinde olduğu gibi müminler sözleri dinlerler en güzeline uyarlar. Her müminin bu konseptte Kuranı yorumlama, anlama ve uygulama hakkı ve hatta mecburiyeti vardır. Bu hakkı müminin elinden alan ya da benzeri sonuçlar doğrucak yorumlar ya da eleştiride bulunanlar kendi durumlarını Kuran ışığında yeniden değerlendirmelidirler. Asıl Kuranı anlamak konusunda kendilerini neredeyse tek otorite olarak kabul edip lanse edenler, “iyi din adamlarına sorulması gerektiğini” söyleyenler yani Allah gayrısında otoriteler belirleyip bunu da insanlara dayatanlar, güya belli belirsiz kendilerini ya da konsüllerini işaret edenler hakikatinde Kuranın en doğru yorumlamasını yapıyor olsalar bile Hak karşısındaki sorumluluklarını Kuran üzerinden yeniden okuyup tartmalıdırlar. Bu da benim onlara ve onların yorumlarına körü körüne bağımlı olanlara naçizane önerimdir.

Yorum bırakın