Sevgili dostlar!
Kuran Meallerini okurken metinle bağlantısını kurduğumda genel olarak “yine ne saçmaladılar” duygusunda oluyorum. Daha önce paylaştığım prensipler ışığında asla gözardı edilmemesi gereken bir meal keşfettim: “Hakkı Yılmaz Meali”. Ancak bu meal kendi konsepti içerisinde nuzul sırasını takip etmek suretiyle “necm” esası üzerine düzenlenmiş. Karşılaştırma yaparken zorlandığım için çeviriyi “mushaf sırasına” göre düzenlemeye çalıştım. Benimle aynı zorluğu çekmeyesiniz diye de paylaşıyorum. Mealin sahibine sonsuz teşekkürlerimle;
Asıl sitesini incelemek ve mealin orjinal halini indirmek için ziyaret ediniz…
1 ve 074 FATİHA VE MÜDDESSİR SURESİ
004 ve 099 NİSA VE ZİLZAL SURESİ
028. KASAS SURESİ -İsra 1. ayet-
082 VE 084. İNFİTAR VE İNŞİKAK SURESİ
İlginç… Keşke bu ve benzeri okumalarda hangi arapça sözlük/sözlüklerin esas alindigina dair bilgi verilse. Zira çok uçuk anlamlar var. Üstelik bu duruma yönelik tenkitler bulunuyor…
Bkz. : https://m.youtube.com/watch?v=gRI_a9FO8lU
Öncelikle şu hususu belirtmeliyim; ben bu meali naçizane paylaşırken esas alınması gereken bir meal olarak paylaşmadım. Necm esasına göre düzenlendiğinden dolayı ayet meallerini karşılaştırırken kolaylık olsun diye mushaf sırasına göre düzenleyerek paylaştım. Kuranı öğretecek olan “Rahman”dır. (Rahman suresinin ilk ayetleri) Hakkı Yılmaz ya da eleştiri mahiyetinde paylaştığın şekliyle Abdülaziz Bayındır değil. Zümer Suresinin (39. Sure) 18. ayetinde olduğu gibi müminler sözleri dinlerler en güzeline uyarlar. Her müminin bu konseptte Kuranı yorumlama, anlama ve uygulama hakkı ve hatta mecburiyeti vardır. Bu hakkı müminin elinden alan ya da benzeri sonuçlar doğrucak yorumlar ya da eleştiride bulunanlar kendi durumlarını Kuran ışığında yeniden değerlendirmelidirler. Asıl Kuranı anlamak konusunda kendilerini neredeyse tek otorite olarak kabul edip lanse edenler, “iyi din adamlarına sorulması gerektiğini” söyleyenler yani Allah gayrısında otoriteler belirleyip bunu da insanlara dayatanlar, güya belli belirsiz kendilerini ya da konsüllerini işaret edenler hakikatinde Kuranın en doğru yorumlamasını yapıyor olsalar bile Hak karşısındaki sorumluluklarını Kuran üzerinden yeniden okuyup tartmalıdırlar. Bu da benim onlara ve onların yorumlarına körü körüne bağımlı olanlara naçizane önerimdir.